Galapagos dag 5 - N-Seymour – Baltra – Santa Cruz

11 september 2009

Voor het ontbijt gingen we al vroeg op pad vandaag. Niemand had geslapen afgelopen nacht dus dat viel niet mee. We voeren met de rubberboot naar het eiland Seymour waar we 6.15 uur aan land gingen. Het eiland staat bekend om de broedplaats voor de fregatvogels.

Over het hele eiland verspreid vond je veel nesten met jonge fregatvogels die liepen te piepen om eten. Een mannetjes fregatvogel heeft tijdens de paring een fel rode zak onder zijn snavel hangen die hij helemaal opblaast. Na een week loopt deze zak weer leeg en verdwijnt dan weer in zijn verenpakket.

Naast vele fregatvogels vonden we ook nog mooie zandkleurige landleguanen die door hun kleur mooi gecamoufleerd waren.

De zeeleeuwen en Blue Footed Boobies waren ook van de partij.

Na het bezoek hadden we ontbijt op de Golondrina en voeren we in een klein uurtje naar het eiland Baltra waar het vliegveld van de Galapagos Eilanden op is gevestigd.

Hier namen we afscheid van het Zweedse en Oostenrijkse koppel voor wie hun vakantie er op zat. Ze pakten hun bagage bij elkaar en werden naar de kant gebracht.

De kapitein kreeg het sein van het brandstof bunker station en voer met de boot naar de kant.

Hier werd een grote slang aan boord gehesen om de boot vol te tanken.

Er kwam ook een nieuw bemanningslid aan boord en men was druk bezig met het schoonmaken van de boot.

Ondertussen gingen er een paar van onze groep mee aan wal om wat souvenirs te kopen en hebben wij een spelletje gespeeld en wat gelezen tot de lunch.

Na de lunch kwamen 4 nieuwe gasten aan boord (2 Engelsen en 2 Tsjechen). De boot ankerde bij een mooi strand van het eiland Santa Cruz. Op het eiland met spierwit zand was een klein meertje met Flamingo’s. Aan het strand was het heerlijk van de zon genieten en kon je wat gaan snorkelen. Enkele van onze groep hadden zelfs een haai op de foto gezet vlak langs de kant.

Om 17.00 uur werden de motoren gestart en voeren we richting het kleine eilandje Genovesa.

Op de brug heb ik nog een tijdje het roer overgenomen van de kapitein en een uurtje kunnen sturen.

Vlak voor het diner gaan we nog even voor anker en varen ’s avonds laat pas verder.