Quito - Cotopaxi - Aloasi

19 augustus 2009

Ontbijt 6.30 uur, vertrek 7.00 uur.

Vandaag zijn we over de ‘laan der vulkanen’ dwars door het Andes gebergte richting de vulkaan Cotopaxi gereden. We brengen eerst een bezoek aan het museum, waar het op dat moment erg mistig en bewolkt is. Daarna stappen we de bus in richting het meer van Limpiopungo. Dit meer ligt op een hoogte van 3850 meter aan de voet van de Cotopaxi. We maken daar een 2-uur durende wandeling om het meer waar we een mooi uitzicht (de bewolking is inmiddels weggetrokken) hebben op de Cotopaxi en de Ruminahui vulkanen. Na de wandeling lunchen we in het restaurant naast het museum. De lunch wordt klaargemaakt door onze chauffeur en gids.

Na de excursie rijden we in een uurtje naar ons volgende hotel, Hacienda La Estacion, waar we 2 nachten zullen verblijven. Een leuk hotel wat vroeger een treinstation was. De overblijfselen zijn nog goed te zien en de rails die nog steeds in gebruik is, loopt vlak achter onze kamer langs. Eén keer per dag komt er nog een treintje langs wat tot Quito rijdt. Diner 19.00 uur met 4-gangen diner!