Banos - raften

28 augustus 2009

Vanmorgen vroeg weer aan het ontbijt want er stond voor vandaag raften op het programma.

Inge had dat vroeger al eens ervaren en zag daar de lol niet meer van in en bleef bij het hotel.

Ik (Bas) wilde dat ook wel eens meemaken en zat om 9.00 uur in de bus met daarop 3 rubber boten gestapeld richting de rivier. Onderweg werden we door de politie nog aan de kant gezet voor een bekeuring omdat je geen 3 boten op je dak mag vervoeren en kwamen we uiteindelijk iets vertraagd aan op de plek waar ons boottochtje zou beginnen.

Na wat roei- en veiligheidsinstructies gingen we in wetsuit met helm, zwemvest en peddel de boot in.

Het water was behoorlijk wild (niveau 4+/5). We hebben moeten roeien voor ons leven en kwamen in kolkende stroomversnellingen en wasmachines terecht waar ik niet uit de boot had willen vallen! Jammer genoeg gebeurde dit wel iemand uit onze boot en kregen we die met moeite weer aan boord. Na een spectaculaire boottocht (ik sprong liever 4 keer van een brug af dan de boottocht nog een keer te maken), sleepten we de rubberboot weer op de wagen en reden we weer richting Banos.

In Banos Inge weer opgezocht die het centrum had verkend en achter internet had gezeten.

Voor de volgende dag (de beruchte klim naar 5000 meter) wat inkopen gedaan (chocola schijnt tegen hoogteziekte te helpen) en daarna weer een leuk restaurantje opgezocht.

Alles klaar gemaakt voor vertrek en niet te laat naar bed want morgen wordt een lange (zware) dag.