Otavalo - reservaat – dorp - Casa de Musica

23 augustus 2009

Deze ochtend stappen we om 8.30 uur in de bus richting het reservaat Cotocachi Cayapas. In dit reservaat leven nog de zeldzame brulberen en wat meer voorkomende poema’s. Jammer genoeg kwamen we deze dieren niet tegen.

Het reservaat bevat een groot kratermeer wat is ontstaan door een vulkaan die geïmplodeerd is. Van hieruit starten we onze wandeltocht waarbij we door 2 ravijnen moesten. Dit met de nodige glijpartijen. Tijdens de weg omhoog, in het laatste ravijn, kwamen we ook nog een kudde koeien tegen die ons over het smalle pad omhoog moesten passeren.

Na de klimpartij door het ravijn kwamen we bij het dorpje Moraspungo waar we bij een familie de lunch aten.

Een Belgische vrijwilligster leidde daar een project waarbij de mensen uit het dorp o.a. de Engelse taal werd geleerd zodat ze beter in staat waren om de toeristen die daar naartoe komen zelfstandig te kunnen begeleiden tijdens wandeltochten en rondleidingen binnen hun gemeenschap.

Onze bus stond ons weer op te wachten om ons vervolgens naar de Casa de Musica te brengen. De Casa de Musica is een klein werkplaatsje waar ze van bamboescheuten panfluiten maken. We kregen hier een demonstratie van en mochten het uiteindelijke resultaat proberen te bespelen wat niet meeviel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl