warmwaterbronnen Papallacta – Tena – Misahualli

24 augustus 2009

Vandaag vroeg uit de veren. Om 7.00 uur nemen we afscheid van Otavalo en rijden we richting de jungle (Misahualli). De weg daar naartoe is een lange rit over slingerende bergwegen waarbij we ook nog een bergpas passeren op een hoogte van 4000 meter.

Ergens halverwege maakten we een stop bij de warmwaterbronnen van Papallacta. Hier hebben we heerlijk een uurtje in het warme water liggen relaxen.

Hierna was het nog 3 uur bergafwaarts tot we ons eindpunt (jungle) voor die dag zouden bereiken. Jammer genoeg werd dit vertraagd door een klapband. Nadat we de band hadden vervangen bleek het reservewiel toch niet helemaal goed te zijn waardoor we in het eerstvolgende stadje (Tena) een garage bezochten voor een nieuwe band.

Na een gigantische hoosbui en 2 uur vertraging kwamen we tegen schemering aan bij de Napo rivier. In een traditionele kano met buitenboordmotor scheurden we in een kwartiertje richting onze lodge middenin het regenwoud. Dit gaf de nodige commotie aangezien de kano zeer onstabiel was en een hoop mensen bang waren dat de kano zal omslaan.

De Liana Lodge is een prachtige lodge midden in het regenwoud met allemaal leuke bamboe huisjes. Aangezien het aardedonker was konden we er nog weinig van zien en hadden we alleen onze zaklamp en wat kaarsen die voor wat licht konden zorgen. Verder was er geen elektriciteit en hoorden je overal de oerwoudgeluiden om je heen.

Na een heerlijk avondmaal zochten we onze slaapplaatsen op.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade