Puerto Lopez – Guayaquil

6 september 2009 - Guayaquil, Ecuador

Vanochtend reden we rond 8.45 uur richting Guayaquil voor onze laatste overnachting op het vaste land van Ecuador. Het was ongeveer 5 uur rijden en kwamen in de middag aan.

Guayaquil is de grootste stad van Ecuador. Het is zondag en daarom is bijna alles gesloten.  Toch nog aardig druk op straat.

Na de bagage in onze hotelkamer te hebben ‘gedropt’ zijn we de omgeving gaan verkennen.

We zaten vlak bij de boulevard waar je een mooi uitzicht had over de rivier. Veel inwoners van de stad paraderen op hun zondags best over de boulevard. Na lekker ergens langs de rivier te hebben gelunched hebben we nog het  leguanen- en schildpaddenpark en de kathedraal bezocht wat zich midden in de stad bevindt. De leguanen lopen ongestoord tussen het publiek door op zoek naar iets eetbaars.

Na het bezoek aan het park hebben we voor de laatste keer met de complete groep (17 man) gegeten bij een op het oog luxe restaurant maar dat bleek maar schijn want we hebben de hele vakantie nog nooit zo slecht gegeten als daar.

Daarna ons bed opgezocht want morgen wordt een lange reisdag richting de Galapagos.